Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
How effective are subsidies for electric vehicles? An evaluation of Czech policy
Čekal, Jonáš ; Pleticha, Petr (vedoucí práce) ; Ščasný, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá efektivitou českých opatření pro rozvoj elek- tromobility. První programy na podporu nákupu elektromobilů byly spuštěny dvěma českými ministerstvy v roce 2016, přičemž dotace byly k dispozici až do konce roku 2021. K odhadu vlivu českých pobídek na prodeje elektromobilů byla použita zobecněná konstrukce metody rozdílů v rozdílech zkoumaná po- mocí modelu fixních efektů jak časových, tak individuálních. Datové soubory s roční a měsíční frekvencí pozorování obsahovaly data z období mezi lety 2015 a 2021. Zahrnutí Estonska, Lotyšska, Litvy a Polska do analýzy pomohlo odlišit vliv zkoumaných opatření na české prodeje od ostatních vlivů. Jako závislé proměnné vystupovaly tržní podíl elektromobilů a počet nově registrovaných vozidel tohoto typu. Výsledky vlivu českých dotací na rozšiřování elektromo- bility jsou nejednoznačné a ke konečnému zhodnocení dopadu by byl zapotřebí podrobnější datový soubor. Klasifikace JEL O31, O38, R40, H25 Klíčová slova Elektromobilita, Pobídky, Dotace, Slevy, Vyhodnocení opatření Název práce Jak efektivní jsou dotace na pořízení elek- tromobilu? Vyhodnocení opatření v ČR
Fenomén hromadného nakupování - příčiny jeho rozšíření a postavení spotřebitele na tomto trhu z uživatelské perspektivy
Sedláková, Klára ; Soukup, Petr (vedoucí práce) ; Balážová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem hromadného nakupování na slevových serverech, zejména pak příčinami jeho rozšíření do české společnosti a postavením spotřebitele na českém trhu slevových serverů. Práce zkoumá daná podtémata z hlediska uživatelské perspektivy, do které se autorka snaží proniknout prostřednictvím provedení vlastního výzkumu kvalitativního charakteru. Autorka vychází ze sociologických teorií konzumní společnosti, ve kterých se snaží nalézat kořeny úspěšnosti fenoménu a také teoretická východiska k problematice postavení spotřebitele na trhu slevových serverů. Příčiny rozšíření fenoménu jsou v práci zjišťovány formou výzkumu motivačních faktorů, které uživatele slevových serverů vedou k nakupování zde. V práci jsou tedy i stručně vysvětleny sociálněpsychologické pojmy spojené s motivací a lidskými potřebami. Autorka provedla sérii polostrukturovaných rozhovorů. Důraz byl pak kladen zejména na významy, které uživatelé slevových serverů konkrétnímu jednání přisuzovali. Výzkumná část práce se věnuje propojení hlavních příčin rozšíření fenoménu, teoreticky ukotvených v teorii konzumní společnosti, s aspekty, které jsou typické pro tento relativně nový způsob internetového nakupování a následné spotřeby. Výsledné motivační faktory dělí do odpovídajících kategorií. Dále pak řeší...
The Impact of Incentives on Electric Vehicle Sales in the European Union
Tláskalová, Andrea ; Polák, Petr (vedoucí práce) ; Havránková, Zuzana (oponent)
Tato práce poskytuje komplexní analýzu pobídek zaměřených na podporu prodeje elektrických automobilů a zkoumá jejich vliv na toto odvětví v zemích Evropské unie i mimo ni mezi lety 2010 a 2019. Pobídky jsou rozděleny v závislosti na jejich načasování a na typu přínosu, který poskytují, na jednorázové peněžní, opakující se peněžní a nepeněžní pobídky. K určení efektu pobídek je využito metody fixních efektů a metody rozdílu v rozdílech, které zohledňují nepozorované faktory ovlivňující trh s elektrickými automobily. Výsledky modelů fixních efektů odhalily signifikantní pozitivní efekt jednorázových peněžních pobídek na prodej bateriových elektromobilů a signifikantní pozitivní efekt jednorázových i opakující se peněžních pobídek na prodej plug-in hybridních elektromobilů. Analýza individuálních efektů následně ukázala, že pobídky s největším efektem na prodej elektrických automobilů jsou sleva z ceny a daňová pobídka poskytnutá při nákupu vozidla. Pomocí modelu rozdílu v rozdílech byl potvrzen signifikantní pozitivní vztah mezi slevou z ceny vozidla a prodejem bateriových elektromobilů. Klasifikace JEL C33, H71, L62, L98, O31, Q55 Klíčová slova Elektrický automobil, Pobídky, Daňové pobídky, Slevy, Přijetí technologie Název práce Vliv pobídek na prodej elektrických automobilů v Evropské unii
Vývoj inkasa daně z příjmů právnických osob v ČR
Novotná, Veronika ; Láchová, Lenka (vedoucí práce) ; Kouba, Tomáš (oponent)
Diplomová práce má za cíl analyzovat vývoj inkasa daně z příjmu právnických osob v České republice v letech 2006-2014. Dále má tato diplomová práce za cíl analyzovat vývoj využití odpočtů a slev v České republice za sledované období. V teoretické části se zaměřím na popis daně z příjmu právnických osob. Dále na popis odpočtů, a to jak z teoretického pohledu, tak i konkrétního popisu, jaké typy odpočtů česká legislativa umožňuje. V kapitole 1.4 bude následovat i popis slev obdobným způsobem. Následně praktická část obsahuje jak analýzu závislosti výnosu daně z příjmu právnických osob na sazbě daně z příjmu právnických osob, tak na hrubé přidané hodnotě, či na hrubém domácím produktu. V kapitole 2.2 je provedeno testování, zda hrubá přidaná hodnota, či hrubý domácí produkt ovlivňuje uplatňování odpočtů, které jsou rozdělené na různé skupiny, to jak z celkového pohledu, tak z pohledu typu právní formy, či NACE. V kapitole 2.3 je provedena obdobná analýza, nikoliv u odpočtů, nýbrž u slev.
Fenomén hromadného nakupování - příčiny jeho rozšíření a postavení spotřebitele na tomto trhu z uživatelské perspektivy
Sedláková, Klára ; Soukup, Petr (vedoucí práce) ; Balážová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem hromadného nakupování na slevových serverech, zejména pak příčinami jeho rozšíření do české společnosti a postavením spotřebitele na českém trhu slevových serverů. Práce zkoumá daná podtémata z hlediska uživatelské perspektivy, do které se autorka snaží proniknout prostřednictvím provedení vlastního výzkumu kvalitativního charakteru. Autorka vychází ze sociologických teorií konzumní společnosti, ve kterých se snaží nalézat kořeny úspěšnosti fenoménu a také teoretická východiska k problematice postavení spotřebitele na trhu slevových serverů. Příčiny rozšíření fenoménu jsou v práci zjišťovány formou výzkumu motivačních faktorů, které uživatele slevových serverů vedou k nakupování zde. V práci jsou tedy i stručně vysvětleny sociálněpsychologické pojmy spojené s motivací a lidskými potřebami. Autorka provedla sérii polostrukturovaných rozhovorů. Důraz byl pak kladen zejména na významy, které uživatelé slevových serverů konkrétnímu jednání přisuzovali. Výzkumná část práce se věnuje propojení hlavních příčin rozšíření fenoménu, teoreticky ukotvených v teorii konzumní společnosti, s aspekty, které jsou typické pro tento relativně nový způsob internetového nakupování a následné spotřeby. Výsledné motivační faktory dělí do odpovídajících kategorií. Dále pak řeší...
Nákupní rozhodování zákazníka na základě slevových nabídek
Topičová, Kristýna ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Štirský, František (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vliv slevových nabídek na nákupní rozhodování zákazníka z různých příjmových skupin. Teoretická část vysvětluje základní pojmy spjaté s marketingem. Dále se zabývá marketingovými strategiemi, tvorbou cen a cenovými změnami. V neposlední řadě je zde vysvětleno nákupní chování zákazníka a efektivita slevových nabídek dle loajálnosti zákazníků ke značce. V praktické části lze nalézt výsledky dotazníkového šetření, ze kterého jsem zjistila, jak lidé s různým měsíčním příjmem reagují na slevové nabídky drogistického zboží a jaká je loajalita respondentů k drogistickým značkám.
Optimalizace daňové povinnosti právnické osoby
Bednářová, Veronika
Bakalářská práce se zabývá optimalizací daňové povinnosti právnické osoby, konkrétně reálné společnosti s ručením omezeným. Úkolem je navrhnou co nejefektivnější řešení daňové optimalizace pro tuto společnost. V teoretické části jsou popsány základní pojmy problematiky zdaňování právnických osob v roce 2013 a částečně i změny zdaňování účinné od 1. 1. 2014. V praktické části pak jsou tyto teoretické poznatky konkretizovány ve vztahu k reálným hodnotám společnosti a jsou stanoveny konkrétní způsoby a doporučení daňové optimalizace.
Problematika slev na zboží a jejich vlivu v účetních a daňových souvislostech na případu obchodního řetězce
SKUSILOVÁ, Veronika
Cílem diplomové práce je analyzovat možnosti a dopady slev obchodního řetězce v návaznosti na platné předpisy, jejich výklad a reálnou situaci. Praktická část je zaměřena na analýzu slev ve vybraném podniku. Na úvod je stručně charakterizován podnik, představení jeho struktury a obecné členění slev. Následují podkapitoly detailněji se zabývající jednotlivými druhy slev a účelem jejich užití. Pro ilustraci jsou použity konkrétní příklady. Součástí je popis účtování slev a promítnutí jejich konečného dopadu do majetku, financování a výsledku hospodaření. Významným zdrojem informací v této části byly vnitropodnikové směrnice, pracovních postupy a jiné interní materiály. Pro bližší pochopení problematiky slev, zejména z pohledu obchodní politiky podniku, bylo nezbytné dotazování v rámci podniku. Díky takto získaným informacím mohla být v praktické části provedena aplikace teoretických poznatků včetně zhodnocení účetních a daňových dopadů. Konec praktické části je věnován problematickým situacím, s kterými se společnost v běžné praxi obvykle setkává.
Podpora prodeje, jeho struktura, ekonomické, účetní a daňové souvislosti
NOVÁKOVÁ, Jana
Tématem mé práce je podpora prodeje. Podpora prodeje je jedním z nástrojů nepřímé komunikace v marketingu. Zahrnuje soubor různých motivačních nástrojů převážně krátkodobého charakteru, vytvářených pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých výrobků či služeb. Podpora prodeje dokáže zákazníka okamžitě motivovat k uskutečnění obchodu. Její význam stále roste. Podpora prodeje proto představuje aktuální výhody, které zvláště v současné době hrají velmi významnou roli v konkurenčním boji. Podpora prodeje stejně jako ostatní nástroje propagace souvisí s finančními, účetními, daňovými a dalšími aspekty. Právě jejich vzájemná interakce představuje výsledný efekt podpory prodeje. Vše se promítá do evidence, resp. způsobu vedení účetní a daňové evidence.
Potřeby a zájmy mládeže v oblasti cestovního ruchu
Černá, Jana ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Valovičová, Eliška (oponent)
Práce je věnována cestovnímu ruchu mládeže se zaměřením na potřeby a zájmy. Teoretická část se zabývá problematikou cestovního ruchu tohoto segmentu a marketingovým výzkumem. Praktická část je zaměřena na dotazníkové šetření s cílem zjistit preference studentů vybraných vysokých škol v návaznosti na služby poskytované cestovními kancelářemi. Získaná data jsou následně porovnána s informacemi uvedenými v teoretické části a slouží jako východiska pro marketingové doporučení cestovní kanceláři Autoturist, a. s.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.